dinsdag 3 maart 2015

Zoveel mooie stoffen, zo weinig tijd...

Groothandels zijn mijn snoepwinkel.
Afgelopen maandag ben ik weer samen met een vriend de auto ingestapt, en naar Sliedrecht gereden, naar het magazijn waar alle Stoffenkramen hun voorraad vandaan halen. Natuurlijk ben ik vergeten een foto te nemen van hoe vol de auto was op de terugweg, en hoeveel bekijks we zoals gewoonlijk hadden met het kleine peugeotje vol met 891 meter stof, verdeeld over ongeveer 70 rollen. 

Ik probeer natuurlijk altijd bestelde stoffen mee te nemen, maar soms kom ik dingen tegen die niet op het lijstje staan, maar die absoluut meteen met mij mee naar huis moeten. 

Binnenkort loop ik dus rond in een jaren 50 jurk in marine met een wit randje en misschien zelfs een matrozenkraagje (en witte petticoat, word ik dat woord ooit zat?)
 
Verder kwam ik prachtige zachte nylon tule tegen die perfect is voor kindertutu's. Je weet wel, niet die harde tule die wel iets zachter word met wassen, maar altijd een beetje ruw blijft, maar die boterzachte die eruit ziet alsof het van wolkjes gemaakt is. 
Op dit moment is deze tule alleen nog maar verkrijgbaar in zwart, wit en lichtblauw, maar er zijn meer kleuren onderweg!
 
Verder heb ik een mooie georgette gevonden om te gebruiken voor mijn 1910's Teadress voor de Elf Fantasy Fair, en een stofje wat ik nodig heb voor het kostuum van mijn zusje. Plus tien kleuren velours de panne voor de jonkvrouwjurken die ik op maat maak dit jaar. Daar komen ook nog veel meer kleuren bij over een paar weken. 
 
En stiekem wil ik ook graag een marineblauwe skinny broek maken met ingeweven luipaardprint, de andere kleuren zijn iets te licht voor mij, en in mint lijk ik ziek, maar marine durf ik nog wel met een subtiele print op mijn benen.
Met alle kostuums die op de lijst staan die gemaakt moeten worden (klanten eerst, natuurlijk) weet ik niet waar ik de tijd moet vinden om mijn marinejurk, petticoat en broek te maken. Misschien aankomend weekend thuis, als ik niet weer (of nog steeds) ziek ben. Zullen de katten leuk vinden, klosjes om mee te spelen!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten