zaterdag 14 maart 2015

Hello Sailor!

Had ik het al gehad over mijn voorliefde voor marine en vintage?
Een paar weken terug kreeg ik het perfecte marine stofje binnen, die smeekte om een retro jurkje te worden, en vandaag heb ik er gehoor aan gegeven.
Mag ik jullie voorstellen: Hello Sailor!



Het patroon is 'gefrankensteind'. Het bovenlijfje is van de jaren 50 jurk uit La Maison Victor van een paar weken terug, en de driekwartcirkelrok is zelf getekend. Hoe je een driekwartcirkelrok zelf tekent? Daar ga ik volgende week een kleine tutorial van maken, en ook een kleine uitleg hoe ik mijn blinde rits heb ingezet. 

Uiteraard is deze rok niet van zichzelf zo wijd uitstaand, maar zit mijn trouwe witte petticoat er onder. Zo ziet het eruit zonder petticoat.






Daar is die leuke rug weer! Het geeft zo een speels effect. Niet dat je er snel iets van ziet, want voorlopig moet er nog een vestje bij, als ik niet ziek wil worden. En laat ik daar nu gewoon geen tijd voor hebben!



Er zit dus een blinde rits in de zijnaad, en de witte linten langs de onderkant zijn van ripsband. Verder is de onderkant afgewerkt met een biaisband die als beleg naar binnen is geslagen en die vervolgens is vastgestikt. 




Verder alleen nog een satijnlint om de taille en klaar is deze jurk!

Morgen mag ze meteen mee naar buiten, naar de stoffenbeurs in Haarlem, waar ik opzoek ga naar de rest van de stoffen voor de kostuums op de lijst. 

Dus begin volgende week kun je een post verwachten over hoe je zelf een driekwartcirkelrok kunt tekenen, en hoe ik zelf blinde ritsen inzet!
En dan nu weer verder met de laatste patronen tekenen...

1 opmerking:

  1. Spade Razor - Titanium Dab nail
    A premium product to our classic titanium dioxide sunscreen razor. Our classic double edge shaving razor has a unique matte black handle. Made for those looking for a ford transit connect titanium unique  Rating: 5 2020 ford edge titanium for sale · ‎1 review · ‎$54.95 · ‎In men\'s titanium wedding bands stock titanium gr 2

    BeantwoordenVerwijderen