vrijdag 6 februari 2015

Zwart-wit ruitje? 50's jurk!



Ik heb misschien een lichtelijke verslaving aan Pinterest. Op dit moment spendeer ik daar gemiddeld een uur per dag. En geloof mij, het is een stuk meer geweest!

Zo kwam ik daar laatst een pin tegen van een vintage wijd uitlopende jurk met een strik-kraagje, en ik kon het niet laten even te kijken op de site waar die vandaan kwam. En tot mijn verbazing kon ik dit patroon niet alleen bestellen als PDF, maar kon ik mijn eigen maten invoeren, en het patroon op maat binnenkrijgen. Sterker nog, dat is de enige manier van aanschaffen! 

Nu hoor ik je denken: dat is toch hartstikke duur? Niet dus! Wat ik voor dit leuke, op maat gemaakte patroon betaald heb? €2,49.

Iedere week hebben ze ook nog eens een twintigtal gratis patronen, waaronder dit model wat perfect is als basis voor een Elsa jurk! Het is een site met patronen van over de hele wereld, met (zo is mijn ervaring) engelse uitleg bij de patronen na download. Patronen mogen ook zelf aangeleverd worden, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Je vind er patronen voor de meest diverse dingen: galajurken, overhemden, werk uniformen, ondergoed en nog veel meer. En allemaal op maat!

Na het bestellen en betalen (via Paypal, of creditcard) kreeg ik vrijwel meteen een mail met mijn PDF patroon en instructies binnen, dus ik kon meteen aan de slag!

Voor als je nog nooit eerder online patronen hebt aangeschaft, het werkt vrij simpel: download je PDF patroon, en print het uit op ware grootte. Dit resulteert in een stapel papier die je aan elkaar moet plakken op de volgorde die bijgeleverd is. dan hoef je alleen nog maar je patroondelen uit te knippen en klaar is kees!


Na een middagje knutselen mag het resultaat er best zijn! Al moet er absoluut een petticoat onder.





 Een blinde rits in de zijnaad.
 



Woorden kunnen niet beschrijven hoe vrolijk ik hiervan word!

Dit weekend maar eens hard gaan zoeken naar mijn knalrode petticoat, een rood vestje en rode hakjes! Zwart-wit is leuk hoor, maar er moet wel een knalkleur bij! 

En dan nu het patroon ombouwen naar een topje!

Ik krijg niet betaald om reclame te maken voor Lekala.co. Alle aanpassingen, stofkeuzes en eventuele fouten zijn van mijzelf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten