donderdag 12 februari 2015

Kleur bekennen.

Ik heb niets met zwart-wit, echt waar. 

Mijn neutrale kleuren zijn marine en grijs. Het enige zwarte wat ik veel draag zijn mijn veterlaarsjes en zwarte leggings en panty's. Hoe het dus kan dat ik de afgelopen weken steeds voor zwart-wit val is voor mij echt een raadsel. Feit blijft dat dit wel het derde kledingstuk achter elkaar is, en zwart-wit natuurlijk wel een prachtige combinatie blijft. Niks mis met klassiekers!

 Na deze blog van achter tot voor gelezen te hebben, sprong deze rok er meteen tussenuit! En laat ik nou net het perfecte stofje hiervoor hebben liggen! Maar het probleem is het volgende: de geborduurde baan zit aan één zelfkant, en kan dus niet voor een cirkelrok!

Na kort spitten op het internet kwam ik deze tutorial tegen (een die ik toevallig ook al had gepind op Pinterest, oepsie!).

Dus na een middagje rimpelen, naaien en weer uithalen, heb ik dan eindelijk mijn wijde zwarte rok met witte borduurrand. En in mijn versie zitten nog steekzakken ook!

 Ik heb de stof (die 140 cm breed was) op 70 cm doorgeknipt, zodat ik alleen de kant met de baan had. Uit het andere deel zonder borduursel heb ik de tailleband en de zakken gehaald. Ik heb nog genoeg over dus misschien komt er een bijpassend bloesje bij, zodat ik het als 'jurk' kan dragen. In totaal heb ik drie meter stof gebruikt (wederom omdat de borduurrand maar aan één van de zelfkanten zat. Had deze aan beide kanten gezeten was 1,5 meter voor de rok en 30 centimeter voor de tailleband en zakken genoeg geweest).



 De steekzakken zitten in de zijnaad en vallen mooi weg in de rimpels. Ze beginnen ongeveer 5 centimeter van de tailleband af, omdat ik dat bij mijzelf een lekkere afstand vind. Er is niet echt een regel over waar je de zakken moet stoppen, zolang je er makkelijk bij kan is het goed.

 Nog even van de zijkant. Het is een lekker wijde rok geworden die wel het mooiste staat met petticoat! Ik moet alleen wel nog stééds mijn rode petticoat vinden. Wit is leuk, maar kleur vind ik leuker!

Ik weet in elk geval wat ik met Valentijnsdag ga dragen! Maar nu even iets in kleur maken, voor ik een kast vol zwart-wit heb.

Als je de site van Vixen-Vintage bezoekt bestaat er een risico op dromen van je haar roze verven, en er is een kans dat je alleen nog maar vintage wil gaan dragen. Je bent gewaarschuwd :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten