dinsdag 3 februari 2015

Terug van weggeweest!

Na jaren niets gedaan te hebben met deze blogpagina, ga ik nu voor poging twee! Heb ik er nog geldige excuses voor? Het begon met tijdsgebrek, en liep uit op hoe langer het duurt, hoe moeilijker het is het weer op te pakken.

Maar genoeg over mijn gebrek aan volhouden!

In de afgelopen jaren heb ik natuurlijk niet stilgezeten! Van simpele cirkelrokken tot uitgebreide kostuums gebaseerd op games en films, alles passeert de revue hier in Beverwijk. 

Nu vind ik bijna alle kledingstukken wel leuk om te maken, maar mijn passie ligt toch wel bij kostuums namaken. Het is een uitdaging om met niets meer dan een paar foto's te werken, zelf patronen tekenen of aanpassen tot het precies is hoe het moet zijn. Zo ga ik voor de Elf Fantasy Fair van dit jaar een Um from Umbridge kostuum maken, en voor mijn vriend een Mad Hatter kostuum, beide uit Tim Burton's Alice in Wonderland.


Natuurlijk maak ik niet alleen kostuums, maar maak ik ook veel kleding voor in de winkel, en voor mijzelf (ik ben natuurlijk ook deel van de etalage!). Zo heb ik laatst een jurk gemaakt met het basispatroon wat afgelopen woensdag is gebruikt bij Door het Oog van de Naald.




Dit patroon komt uit de Knipmode Mei 2014 en is jurk 1.
(Het patroon is op dit moment ook te downloaden als PDF bij Knipmode zelf voor €2,50*)

Op dit moment heb ik het volgende project alweer in de spelden, resultaat volgt (hopelijk) snel!

*Ik word niet betaald om reclame te maken voor Knipmode. De verwerking van het patroon, de stofkeuzes en eventuele aanpassingen die ik gedaan heb zijn van mijzelf. Ik heb de link alleen toegevoegd om het makkelijker te maken wanneer je zelf dit kledingstuk wil maken. Op het moment van schrijven is de PDF deze prijs. Eventuele prijswijzigingen zijn van Knipmode zelf en deze prijs is dus onder voorbehoud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten