donderdag 9 april 2015

Vingerhaken, verjaardagsfeest, en andere (blog) tijdrovende dingen.

De Fantasy Fair komt steeds dichterbij!
En natuurlijk ben ik nog lang niet klaar.

26 april is het zover. Heerlijk naar Kasteel de Haar in leuke outfits. Flaneren door de kasteeltuinen, genieten van het (hopelijk) mooie weer, lekker mensen kijken! Maar eerst moeten de kostuums nog af!

Ik weet het, ik weet het. Ik had nog een blog over blinde ritsen beloofd, en geloof me, ik ben er mee bezig. Hij is al voor de helft klaar, maar er zijn nu andere dingen die mijn tijd opslokken. 

Mijn kostuum is af, die van mijn vriend is bijna af (knoopsluiting broek en pijpen omzomen). Maar die andere twee kostuums, man wat een tijd gaat daar inzitten. 

Op dit moment ben ik bezig met een Spellthief Lux kostuum. Dat moet er ongeveer zo uit komen te zien:

Ik heb de broek al af, de top zo goed als. Zijtasje is ook al klaar. Maar nu die kap. Met de hand borduren vond ik iets teveel werk, en een borduurmachine heb ik niet. En het moet ook nog eens low-budget, dus het laten doen is ook geen optie (en ik geef eigenlijk nooit iets uit handen, als je het goed wilt hebben, moet je het zelf doen). Dus bij de buurvrouw van de Hobby Boet even een knotje lila acrylwol gehaald. Maar een enkele draad is te dun. Geen haaknaald bij de hand natuurlijk, dus wat doe je dan? Juist ja, vingerhaken!

Het was een rage bij mij op de basisschool. In groep 7 liep iedereen met een bol wol in z'n jaszak te vingerhaken. En ik nu dus weer.

De gehaakte streng word in patroon met de hand op de kap genaaid, en daarna word de kap geheel gevoerd. Gisteren ben ik de hele dag bezig geweest met de capuchon, vandaag met de schouderstukken. Mijn vingers zijn ondertussen beurs van de speldenprikken.

Niet dat dat het enige kostuum is wat nog af moet, High Noon Twisted Fate moet ook nog in elkaar gezet worden:
 Het patroon is af. Dat is het. Ik heb alleen maar het patroon af. En de leren applicatie die op de rug van de jas komt. Ik word al bijna panisch als ik alleen al denk aan al het opstikwerk wat ik nog moet doen met de goudkleurige stof. En het hele kostuum is van kunstleer. Zal mijn naaimachine blij van worden.

Maar ik moet ook nog voor aankomende zaterdag een vlaggenslinger, een vlinderdasje, een roze tutu en voor mezelf misschien nog een roze outfit maken, voor het verjaardagsfeestje van mijn vriend. Themafeestjes, wiens briljante idee was het ook alweer? Die van mij? Dat kan niet waar zijn! 

En dan moet de boekhouding ook nog tussendoor.
 En klanten helpen natuurlijk, het is en blijft een winkel!

Ik ga snel weer verder, misschien dat ik de kap dan nog afkrijg vandaag.
Wens me maar succes.
 

2 opmerkingen:

  1. ach Irene, jij doet dat toch met links?! ben heel benieuwd hoe de costuums uiteindelijk eruit gaan zoen, deel je foto's?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk maak en deel ik foto's als alles af is. Maar dat gaat nog wel even duren. Ik ben inderdaad linkshandig. Ik weet alleen niet wat dat hier mee te maken heeft?

      Verwijderen