donderdag 30 april 2015

Strawberry Fields forever.

Me Made May komt snel dichterbij!
En ik had nog een lap aardbeitjes quiltstof liggen die smeekte om mee naar buiten te mogen. Daar geef ik natuurlijk graag gehoor aan. 

Toen dit stofje 2 jaar geleden uit de wagen kwam wist ik het meteen: daar ga ik iets van maken. Dus meteen een paar meter apart gehouden, gewoon voor als het me te binnen zou schieten. Er is ook al best wat van gemaakt.

Vorig jaar heb ik er een boodschappentasje afgezet met bloemenlint van gemaakt, met opbergzakje erbij. En verder heb ik twee zitkussentjes en een tafelkleedje gemaakt voor op mijn balkon. Maar er lag nog 2,5 meter zielig in de kast te wachten op dat éne project.

Het patroon kennen jullie ondertussen al, want dit is dezelfde als mijn 'Hello Sailor', maar dat maakt haar niet minder mooi!




Beetje lastig te zien zo he?



Het is een ieniemienie patroontje, een beetje als een mille fleur patroon, maar dan met aardbeitjes! En ik word er zo vrolijk van!

Met de bekende blinde rits in de zijnaad.
  En de mooie V-rug waar ik nog steeds geen genoeg van heb.
 Dit keer is ze niet afgewerkt met een beleg, maar volledig gevoerd met batistkatoen. Ik had niet genoeg stof over om ook nog eens belegjes te kunnen knippen en ik vind een volledig gevoerde top altijd mooier zitten (dan hoeft er geen hemdje onder als het warm is) en dan draagt de rok soepeler als je een panty draagt. Katoen hangt anders altijd een klein beetje aan je benen en dat kan nogal rare vouwen in je rok geven. 
Verder heb ik de rok niet omgezoomd, maar met een biaisband afgewerkt, en is de voering simpelweg afgelockt met wit garen.

 En speciaal voor 'Strawberry Fields' heb ik een groene petticoat in elkaar geknutseld!


Ik kan niet wachten tot het warm genoeg is buiten, zodat ik lekker van de zon kan genieten in mijn aardbeienjurk! Maar voorlopig kan mijn rode vestje hier ook prima op. 

Me Made May.
Ik heb meer dan genoeg mooie dingen om te dragen, dus 3 dagen per week iets zelfgemaakts dragen gaat zeker goedkomen. Nu vraag ik me alleen nog af hoe ik het bij ga houden. Ik ben namelijk niet zo het type om outfitfoto's van mezelf te maken, maar vind wel dat ik moet vastleggen dat ik me aan de challenge hou. 

Hebben jullie nog ideeën?  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten